KITS AND TELL

ERBJUDER TRÄNING OCH RÅDGIVNING INOM:

 

KONDITIONSTRÄNING

​Ta din konditionsträning till nästa nivå! 

Träningen både för dig som tränar inför ditt första triatlon och för dig som vill "bättra på flåset lite".


Med hjälp av vetenskapligt effektiva metoder bygger vi din kondition starkare än någonsin. Vi utgår från dina styrkor och svagheter och kompletterar med det som saknas för att du ska nå dit du vill, oavsett om du är elitmotionär eller nybörjare.

Konditionstra%C3%8C%C2%88ning_i_trappa_edited.jpg

STYRKETRÄNING

En stark kropp orkar göra mer roliga saker!

Du lär dig styrketräna självständigt utan gym. Med hjälp av funktionella övningar där styrka och rörlighet kombineras bygger du en kropp som klarar det mesta utan att bli stel.


Du kommer att bli förvånad över hur tungt och svettigt det kan vara att inte träna på ett gym!

Stark%20utan%20gym%20Kits%20and%20tell_edited.jpg

SEXUELL HÄLSA

Att ta hand om sin sexuella hälsa är lika viktigt som att äta, träna och sova!

Du som lider av smärta och/eller en dysfynktion i eller vid könsorganet får rådgivning och lär dig hur du kan träna och slappna av bäckenbottens muskulatur för att komma till rätta med problemet.

Du får hjälp och rådgivning kring hur du kan komma tillbaka till ett fungerande sex- och samliv igen efter en sjukdom och/eller en skada. 

Du får samtal och rådgivning kring lust/olust och ditt förhållningssätt till sex. Det ger dig möjlighet att utveckla ditt samliv.

Om du lever i en parrelation, så kräver ett sex- och samliv där båda parter är tillfreds, att man är bra på att kommunicera. Vi utgår från vad som är svårt i er relation och hur er kommunikation kan utvecklas.

Annika Kits promenerar i trappa.jpeg

LIVSSTIL

Att något är jobbigt eller obekvämt för kroppen är det bästa tecknet på att du behöver göra det oftare!

Att bygga eller underhålla en stark och frisk kropp behöver inte betyda att du måste bo på ett gym och leva på kvarg!

Gör det enkelt för dig! Genom att se möjligheterna till fysisk aktivitet i din vardag öppnar du upp dörren till en värld av rörelse och möjligheten att hålla din kropp frisk.

Du lär dig att ta vara på tillfällen som kan innebära en fysisk ansträngning istället för att undvika den.

Cyklande PT Annika Kits.jpeg

KONDITIONSTESTER

Få ett kvitto på din utveckling!

Med hjälp av tester kan du få reda på var din konditionsnivå ligger i förhållande till samhällets statistik. 

Du får betydligt större möjligheter att utveckla din kondition på effektiva vis när vi känner till din maxpuls och/eller din sk. tröskelpuls.

Gör samma test vid flera tillfällen under en träningsperiod för att få ett direkt kvitto på om din träning gett resultat eller om du bör tänka om.

Konditionstest med PT.jpg

GRAVIDTRÄNING

Bästa anledningen till att börja träna är att du är gravid!

Du lär dig få kontakt med din bäckenbotten och hur du kan träna den.

Du lär dig hur du på effektiva och enkla vis kan träna när du är gravid.

Du ökar möjligheterna att undvika både fysiska och psykiska besvär och smärtor under graviditeten, så som:

-Ryggbesvär

-Illamående

-Nedstämdhet

-Urinläckage

Du stärker din kropps uthållighet inför förlossningen.

Du ökar möjligheterna till en aktiv livsstil efter förlossningen.

Gravid vit kvinna yoga

MAMMATRÄNING

Bra för män också! Jepp, det är sant!

Ta tillbaka kontrollen över din bäckenbotten och magmuskulatur, med rätt övningar och progression, (gäller oavsett om man fött vaginalt eller med kejsarsnitt).

Att ha kontroll över sin bäckenbotten och inre magmuskulatur är viktigt för både kvinnor och män, unga som gamla. 

-Du får en stabilare hållning i både vardagen och träningen.

-Du undviker att överbelasta ryggen när du t. ex. tränar löpning, cykling eller vid tunga lyft.

Du undviker smärta i axlar, skuldror och rygg efter att ha burit din bebis länge.

Som mamma lär du dig att ta allt i rätt steg så att kroppen kan byggas stark från grunden.

Bra för dig 

- som lider av urinläckage

- som har eller misstänker att du har en diastas

- som känner att du har en svag mage eller rygg och/eller lätt får ont där.

Running Machine

TRÄNING MED
ANNIKA KITS

HAR DU EN KVART ÖVER? BRA, JAG KOMMER TILL DIG SÅ KÖR VI!

Du kan bli oerhört stark utan vare sig gym eller proteinpulver. Det gäller bara att göra smarta val!

Jag vill bryta folks tankemönster och "normer" kring träning. Behöver vi ett gym när vi tränar? Behöver vi redskap? Behöver vi ens byta om när vi tränar om vi har ont om tid? NOPE, inget av det!

Mår vi bättre av att vistas utomhus när vi tränar, JA!

För att din träning ska bli så tidseffektiv som möjligt så tar jag mig till en plats som passar dig. Ditt hem, ditt jobb eller en annan plats.

Vi tränar i största utsträckning utomhus för att vi blir piggare och orkar mer då.

"Men om det regnar då? Eller om det är kallt? Eller om, eller om...." Även här tror jag att vi behöver bryta lite normer. Måste allt vara tillrättalagt och bekvämt hela tiden? Vad händer om vi struntar i att vi blir blöta eller skitiga? Antagligen inget annat än att vi minskar avståndet till träningen.

Oavsett vilken nivå du ligger på så vill jag att du ska få lära dig träna utan gym. Det spar tid, bygger självförtroende och minskar avståndet till en aktiv livsstil och på så sätt kan du sen ta med dig det du lärt dig och utföra träningen var du vill.

Jag vill att du ska märka skillnad i din kropp. Du som är elit-motionär ska med hjälp av konkreta forskningsbaserade råd ta dig framåt inom din idrott. Du som aldrig tränat vill jag ska få känna att du klarar saker du aldrig gjort förr eller trodde var möjligt. 

Allt vi gör i träningen skall ha ett tydligt syfte för just dig!


  

 

©2019 by Kits and tell. Proudly created with Wix.com